Preprosto: Šved

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Združitev luksuza, oblikovanja in varnosti.


Vsakič, ko nanese beseda o Volvu, poznavalci avtomobilov najprej pomislijo na varnost, kajti že od leta 1927 je bila varnost rdeča nit, zaščitni znak, najbolj prepoznavna lastnost, njihovih avtomobilov.


Varnost je bilo vedno poslanstvo Volva. Razmeroma preprost tritočkovni, samozatezni varnostni pas, ki so ga leta 1959 prvič predstavili ravno v Volvu, je pomagal rešiti okoli milijon življenj. Od takrat so neprestano na poti inovacij. Volvo je leta 1976 vgradil prvi katalizator na svetu in uspel količino nevarnih snovi v izpuhu zmanjšati kar za okoli 90 odstotkov. Tedaj so ugotovili, za kako pomemben izum v svetovnem merilu gre in pustili patent odprt. Danes je sestavni del vsakega avtomobila.

ni podpisa
ni podpisa


Od prvega Volvo modela ÖV4 z nadimkom Jakob naprej uporabljajo najkakovostnejše materiale z namenom izdelovati avtomobile, ki so zelo zaželeni ne zgolj zaradi svoje vzdržljivosti, temveč tudi izredne kakovosti. In smo že pri vzdržljivosti! Da, Volvo spada med »neuničljive«, med tiste, ki jih skoraj, da ne srečate na avtomobilskih pokopališčih, oziroma odpadih.

ni podpisa
ni podpisa


Njihova letošnja novost je model S60. Ogromen, luksuzen, lep in tehnično dovršen. Na predstavitvi v ljubljanski Moderni galeriji, je bilo moč viseti novega mogotca, še preden je prvi zapeljal na slovenske ceste. In bilo je kaj videti. Prvi vtis je dajal občutek, da je to avto za tiste mogotce z najdebelejšo denarnico, da ga bomo lahko občudovali bolj na slikah kot pa na cestah. Pa vendar, Volvo ostaja Volvo, dostopen tudi v najdražjem cenovnem razredu, kajti za svojo ceno ponuja… vse. Volvo S60, s standardno opremo, stane 48.000 evrov. Dvignili ste vsaj eno obrv, kajne? Priznajte, da ste pričakovali več. Potrebno pa je poudariti, da je njihova »standardna« oprema, pravzaprav že luksuzna, kajti pri Volvu je seznam dodatne opreme zelo kratek.
Vožnja njihove največje limuzine, pa je tudi čisto »Volvovska«. To pomeni (vsi, ki ste vsaj enkrat bili lastnika Volva, prikimali), da je to tisti avto, v katerega sedež in že takoj vprašaš, če je narejen po vaši meri. Ni pomembno koliko ste visok ali nizek, suh ali ne, vse je točno tam na dosegu rok in nog, vse je tako na svojem mestu, kot bi bil krojen za vas. Z modelom S60 pa so ustvarjalci imeli še dodaten izziv: narediti najlepšega do zdaj! Že na prvi pogled lahko potrdimo, da jim je uspelo, kajti videti je veliko bogatejši, oziroma videti je dražji kot pa je v resnici.
Tako v limuzinski kot karavanski različici sta na voljo dva bencinska in dva dizelska motorja. V obeh primerih bo močnejši motor opremljen tudi s štirikolesnim pogonom. Za prestavljanje skrbita šeststopenjski ročni menjalnik oziroma osemstopenjski samodejni. štirivaljnik se rad vrti, več kot 300 »konj« ob pomoči turbopuhala. Dizelski motor ponuja skoraj 100 konj manj, a prav velike razlike v primerjavi z bencinskim motorjem ni, saj so dodali tehnologijo PowerPulse, ki izniči neodzivnost turbopuhala pri nižjih motornih vrtljajih. PowerPulse deluje zgolj pri speljevanju in pospeševanju pri manjših hitrostih. Ker obema motorjema pomaga turbopuhalo, ni bistvenih razlik niti pri navoru, še največja je tako pri porabi goriva. Ob koncu letošnjega leta pa na ceste pride tudi tako imenovani priključni hibrid, mešanica električnega in bencinskega motorja.


Pamet na štirih kolesih


Novi S90 zaznava pešce, kolesarje in kot prvi na svetu tudi večje živali na cesti. Vozilo opozori in, če je potrebno, zavira, če vi ne posredujete. Celo v temi! Prav tako deluje ne glede na to ali gre za nevarnost trka ali se približujete počasi se premikajočim ali mirujočim vozilom. Volvo je kot prvi na svetu izumil sistem, ki v primeru vožnje čez črte, ki označujejo vozni pas, ohranja vozilo v voznem pasu pri visokih hitrostih. Sistem pomaga pri upravljanju in vas varno vrača v vaš vozni pas.
Niso redki trenutki, ko ta navidezna roka, ki pomaga pri vožnji, naredi življenje bolj sproščeno in varno. Pilot Assist samodejno ohranja nastavljeno hitrost ali razdaljo do vozila spredaj, ter ustrezno popravlja volan in tako ohranja vaše vozilo v pravšnjem položaju znotraj črt, ki označujejo vozni pas… Tu ni potrebno razlagati o prilagojenem križarjenju, kar pomeni, da avto vzdržuje razdaljo do vozila pred seboj, kar v mestnem prometu, naredi vožnjo veliko bolj sproščeno. Tristo šestdeset stopinjska kamera, seveda tudi s ptičje perspektive. Parkiranje tako velikega avta je zdaj precej lažje, oziroma, avto kar sam vrti volan in hkrati vam še pove, kdaj morate pritisniti zavoro. Volvo S90 spada tehnično najbolj napredne avte in zato ni potrebno podrobno razlagati kaj vse ima. Česa pa nima? V enem dnevu nismo mogli ugotoviti. Ugotovili smo zgolj, da je vreden petdesetih tisočakov, tudi petinšestdesetih, koliko stane tisti v najdražji različici…

Half profile Volvo S90 Mussel Blue
Half profile Volvo S90 Mussel Blue

Več iz te teme:

Komentarji: