Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Lea Kos iz Volkswagen tekaške ekipe Polet - kako plavalko spremeniti v tekačico

Leo smo v Volkswagen Poletovi ekipi vzeli kot nov izziv, in sicer kako nekoga, ki je dolga leta preživel v bazenu, naučiti, da ima pod nogami trdna tla. V teh nekaj mesecih smo naleteli na kup ovir, ki pa smo jih uspešno preskočili. Upam, da bodo zadnji tedni pred Volkswagen 20. Ljubljanskim maratonom umirjeni, da bo Lea lahko tekla in bo za svojo vztrajnost in zagnanost poplačana z uspešnim nastopom.

Lea, v preteklosti si bila vrhunska plavalka (šprinterka), zdaj pa si presedlala na kolo in tek, ki sta povsem vzdržljivostni panogi. Kako je prišlo do tega?

Spomnim se trenutka, ko sem se odločila, da bom kupila cestno kolo. To je bilo ključno za začetek vzdržljivostnih športov. Prvo sezono mi je užitke preprečila poškodba kolena, drugo pa natrpan študijski urnik. Tukaj je tretja sezona, ko s kolesom končno odkrivam nove poti, vrhove, jezera in pri tem maksimalno uživam.

Obenem pa spoznavam, da za redne 100-kilometrske ture še nisem pripravljena in imam kar nekaj težav z »bremzanjem«. Moje telo je navajeno na kratke in intenzivne obremenitve, zato je treba mišice in srce privaditi na dolge aktivnosti. Čim več časa na kolesu poskušam opraviti pri zelo nizkih obremenitvah in ni lepšega dneva kot tisti, ki vključuje štiriurno kolesarsko turo.

Ves čas imam pred očmi idejo o triatlonu, na katerem sem se preizkusila že lani, zato je nujno dodati še tek, ki pa za povprečnega plavalca ni nikakršen užitek. Verjamem, da lahko z rednim treningom in veliko hoje telo navadim in se čez kakšno sezono spopadem z rednim triatlonskim treningom.

Telo se za zdaj na vzdržljivostne obremenitve odziva dokaj burno, vendar je ključna zmernost, na kar ob lepem vremenu in študijskih počitnicah pogosto pozabim. Vsekakor je šport zame ena glavnih sprostitev in veselim se vsake ure, preživete na soncu.

Ti športna plavalna podlaga pomaga pri kolesarjenju in teku?

Verjetno mi pri teku predvsem škodi!

Zagotovo je moj srčno-žilni sistem po 12-letni plavalni karieri dobro razvit, vendar je pomembno, da navadim srce tudi na dolgotrajne obremenitve pri nizkem utripu. Za zdaj rada zaidem čez anaerobni prag, saj smo kot plavalci veliko trenirali v tem območju. Pri kolesu s previdnim treningom utrip hitro znižam, pri teku pa imam še nekaj težav. Predvsem je pomembno, da noge navadim na tekaške obremenitve; v bazenu je namreč vse mehkejše. Če ne drugega, imam rada intervalne treninge, tako kolesarske kot tekaške.

Tvoj tekaški staž je dokaj kratek, kako se ti to pozna pri vadbi?

Pozna se mi pri bolečinah v spodnjem delu nog in visokem utripu. Verjetno pa tudi pri naivnosti, da se da brez negativnih posledic hitro napredovati. Pri vadbi je zato pomembno, da tečem čim počasneje ali celo hodim. Potrebujem tudi precej tekaške pavze med enim in drugim treningom. Največja lekcija med pripravami je, da se ne da preslišati opozorilnih znakov, ki jih sporoča telo, ker naslednjič ne bodo več samo opozorilni znaki, ampak rdeča lučka.

Do Volkswagen 20. Ljubljanskega maratona je še dobrih pet tednov, kako ti gredo priprave?

Tekaške obremenitve sem očitno na začetku podcenjevala in zaradi prevelikih razdalj na kolesu sem bila na teku vedno utrujena. Ne vem, koliko tednov sem sploh tekla po načrtu. Tudi ekipa me opozarja, da s kolesom ne smem na ta maraton.

Ker treningov nisem opravljala redno, napredek v hitrosti še ni očiten. Vendar mi je bil na začetku sezone, ko nisem bila sposobna v kosu preteči pet kilometrov, glavni cilj, da ob koncu Poletovega projekta lahko pretečem deset kilometrov brez vmesne hoje. To zdaj zmorem. V zadnjih tednih se zavedam bližine tekmovanja in idejo kolesa sem v glavnem opustila. Tako imam več časa za počitek in opravljam treninge po načrtu. Tudi občutek med tekom je bolj sproščen, kar prinese dodatno veselje in motivacijo.

Kakšni so tvoji cilji za Volkswagen 20. Ljubljanski maraton?

Če bi o njih govorila aprila, bi si želela razdaljo opraviti brez hoje. Trenutno pa je zame večji izziv na preizkušnjo se podati z glavo, ne s prehitrim začetnim ritmom in zdržati do konca v času pod dve uri. In predvsem uživati, opazovati fenomen tako velikega dogodka v Sloveniji ter pridobiti dodatno motivacijo za tek v prihodnji sezoni.

Koliko kilometrov si doslej pretekla v enem kosu?

Največ 14. Včasih se mi zdi, da se nekje na 10.–12. kilometru šele ogrejem in začnem uživati. Mogoče je to znak za to, katere so prave razdalje zame. Vendar se mi kljub temu zavrti, ko slišim, da na skupnem treningu dolgega teka starejše tekačice opravijo razdaljo tudi do 30 kilometrov, in to v tempu 5:30/km. Bravo.

Kakšen je tvoj nasvet mladim športnikom, plavalcem, ki se spogledujejo z drugimi vzdržljivostnimi vsebinami, mogoče triatlonom?

Zdi se mi, da je plavanje z vidika telesnega razvoja preveč monoton šport, zato bi mladim športnikom priporočila ukvarjanje s čim več različnimi panogami, kar pa je na vrhunski ravni nemogoče.

Triatlon je s telesnega vidika verjetno boljši, vendar za vrhunske rezultate tako kot plavanje zahteva maksimalno predanost. Kar mi je všeč pri triatlonu, je njegova razširjenost. Tekmuje vedno več ljudi različnih starosti in sposobnosti. Potrebne je precej splošne kondicije, ki jo lahko pozimi pridobimo z drugimi športi, kar naredi triatlon še bolj zanimiv. Pri plavanju teh možnosti ni bilo.
 

';