Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kolesarstvo. Kolesar mora biti suh in pika

Nekateri kolesarji v zimskem času pridobijo kak odvečen kilogram. En kilogram maščob vsebuje več kot 9000 kcal, torej je treba kar precej časa uživati manj energije, kot je porabimo, da izgubimo kilogram maščobe. Pri hujšanju je nevarnost izgube beljakovin, trpi pa tudi kakovost treningov. Najboljši nasvet je, da celo leto vzdržujemo dobro kondicijo in se ustrezno prehranjujemo.
Graf prikazuje, da zlasti v prvih dneh postenja izgubimo telesno maso na račun izgube tekočine in izčrpanja zalog glikogena. Za izgubo telesnih maščob je treba dlje časa uživati manj energije, kot je porabimo. Zmanjšan vnos hrane ne sme biti preveč drastičen in naj ne bi bil v času intenzivnih treningov ali dirk.

Prehrana in energija

Da bomo imeli dovolj energije, je bistveno uživanje več obrokov dnevno, hrana pa mora vsebovati dovolj energije. Pomembno je ustrezno razmerje med OH maščobami in beljakovinami.

Primer: Na dirkah profesionalcev povprečno kolesarji zaužijejo 5000-6000 kcal dnevno. OH zagotovijo več kot 60%, 12 gr/kg, maščobe 26%, 2,3 gr/kg in beljakovine 14%, 3 gr/kg potrebne energije. Nujen je tudi zadosten vnos vitaminov in mineralov. Če prehrana ni ustrezna ali pravočasna, se čas obnove zalog glikogena precej podaljša.

Odlomek iz knjige Trening kolesajev, praktičen vodnik

Pravilo je jasno! Če hočete biti hiter rekreativni kolesar potem morate biti suh in v nogah morate imeti dovolj prekolesarjenih kilometrov. Talenta ne potrebujete. Vse je v kilogramih in kilometrih!

Razlika, ki nastaja med rekreativnimi kolesarji ni zaradi talenta... to ste verjetno že opazili, kajne?

 

';