Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kolesarska pomlad

Če ste se čez zimo posvečale zimskim radostim in vzdrževale kondicijo z drugimi športi, se posvetite spomladanskemu kolesarjenju s trezno glavo. Čeprav ste v dobri formi in se počutite močne, se mora vaše telo po nekajtedenskem ali nekajmesečnem predahu vseeno spet navaditi na kolesarsko držo, vaše noge pa na obrate. Zato je priporočljivo, da se seznanjate s specialko postopno in da si nikakor ne izberete 100-kilometrske ture za svojo prvo spomladansko vožnjo.

Vsako pretiravanje »na suho«, to pomeni brez kolesarske baze, lahko povzroči kakšno neljubo poškodbo in vam pokvari precejšen del kolesarske sezone. Poudariti moram, da se kolesarska baza nabira čez zimo. Če vam pozimi iz kakršnih koli razlogov ni uspelo nabrati dovolj kilometrov, vam bo torej spomladanska panika nadomeščanja baznih kilometrov prinesla več škode kakor koristi. Najpogosteje se ob nespametnem pretiravanju v tem času srečujemo z bolečinami v kolenih. V kolesarskem žargonu celo obstaja izraz za takšno poškodbo, »spomladansko koleno«, ki je dobila ime po vseh kolesarjih, ki zaradi strahu pred preslabo kolesarsko formo (in previsokimi cilji) v marcu, aprilu in maju želijo na hitro nabrati kilometre, ki bi jih morali nabirati čez zimo. Pri tej poškodbi gre običajno za vnetje vezi, ker v prekratkem času hočete preveč in zato preobremenite koleno. Bolečina se lahko pojavi na zadnji ali na sprednji strani kolena. Načeloma je to »nedolžna« poškodba, ki se lahko včasih celi zelo dolgo, če ste neposlušni, pa jo lahko prisilite v kaj resnejšega.

Ker je kolesarska sezona dolga, imate še vedno dovolj časa, da se pripravite na izbrane kolesarske dogodke. Vendar je zdaj res skrajni čas, da sedete na kolo. Kako torej začeti? Začnite s krajšimi vožnjami, ki jim počasi dodajate hitrostne intervale in intervale za moč. Če niste ravno začetnice, imate nekaj kolesarske vzdržljivosti že iz preteklih sezon, zbuditi morate le še svoje telo in srce, da se bosta spet navadili kolesa. Po nekaj lahkotnih vožnjah s čim višjo kadenco lahko začnete dodajati nekajsekundne sprinte, da boste v noge počasi nazaj dobile hitrost. Nekajminutni intervali s težkim prenosom v klanec vam bodo obudili moč v nogah. Če imate možnost, se vsake toliko časa pridružite kakšni skupinski vožnji, da se boste spet navadile na vožnjo v skupini in na pravila skupinske vožnje (t. i. kolesarski bonton), preden se boste znašle na eni od organiziranih rekreativnih kolesarskih prireditev. Saj veste, tam bo gneča.

Pomembno je tudi, da se med spomladanskimi treningi osredotočite nase. Če boste kolesarile v skupini, se nikar ne primerjajte z drugimi kolesarkami in kolesarji, ki imajo več kolesarske baze kakor vi. Če vas danes prehitijo v klanec, bo že čez dva tedna lahko slika povsem drugačna. Naj vas to ne skrbi, naj vam bo to motivacija. Postavite si svoje cilje, ki jim boste sledile po pameti in svojih zmožnostih in na koncu uresničile tako, kot si želite. Zapomnite si, da je vaše zadovoljstvo na kolesu edino, ki šteje.

V spomladanskih kolesarskih začetkih bodite pozorne tudi na to, kako se boste oblekle. Ta čas je za kolesarje glede tega precej neprijeten, saj so lahko jutra še zelo sveža, dan pa prijetno topel. Tako je običajno pretoplo za zimska in prehladno za poletna oblačila. Treba je najti vmesno pot. Veliko smo že govorili o tem, pa vendar ni odveč, če še enkrat poudarim, da je najboljša rešitev večplastno oblačenje z možnostjo oblačenja ali slačenja plasti. Zelo dobrodošel je anorak, ki zelo dobro nadomesti zimski windstopper na spustih, prav pa pride tudi, če vas ujame kakšna muhasta aprilska ploha. Poleg tega v žepu ne zavzame veliko prostora.

Ker bo vaš kolesarski uspeh odvisen tudi od vašega kolesa, je zaželeno, da mu pred začetkom sezone namenite kakšno urico, ga lepo očedite in pripravite za na cesto. Same lahko pregledate plašče na gumah, ali delujejo zavore, menjalnik, ali je treba naoljiti verigo itd. Če že dolgo ni obiskal servisa, je mogoče zdaj pravi čas za to. Po rednem pregledu se bosta oba počutila bolje, kolo bo teklo gladko, ve pa se boste počutile bolj varne.

Želim vam uspešen začetek kolesarske sezone.

';