Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kolesarjenje. Še ena o specialkarkah

Vse več žensk ima danes med nogami rada dobro cestno dirkalno kolo. Če ne verjamete je dovolj, da se ozrete, koga prehitevate, ko drvite z avtomobilom tja, kamor se vam mudi. Niste opazili, da vse večkrat nervozno pohupate lepotički na specialki? Če je vaš odgovor nikalen potem se vam res mudi po kazen o prehitri vožnji. Sprostite se in ozrite se, mogoče boste prepoznali ljubezen svojega življenja (če ste moški), če ste ženska pa boste mogoče prepoznali najnovejšo obliko oblikovanja popolne postave. Mit o mišičastih nogah, ki jih staknejo ženske ob prekomernem kolesarjenju je umrl takrat, ko so pokopali mit o kuhalniškem komolcu.

Na kolesarskem forumu so bili ob statističnem poizvedovanju složni, da ni bolj seksi kombinacije, kot je ženska oblečena v kolesarska oblačila s čelado na glavi, merilcem srčnega utripa na roki, kako s specialko drvi na Vršič. Ne samo kolesarji, ob takem razgledu tudi najbolj »zajebani« predstavniki moškega spola sami pri sebi priznajo, da je to to, kar zelo hitro zbudi podnajemnika nekaj decimetrov nižje od zgornje glave.
No, šalo na stran in lotimo se resnih razprav, zakaj ženska potrebuje specialko, kakšno in kdaj jo potrebuje.
Potrebuje jo predvsem zato, da nadgradi svoje kolesarsko znanje. Če je začela kolesariti z navadnim kolesom in jo je prijela želja po daljših razdaljah in hkrati, da bi te razdalje prekolesarila še hitreje je normalno, da je šla prek treking kolesa na gorskega in z gorskega na cestno dirkalnega oziroma specialko. Ker pa se evolucija kolesarke pri gorskem kolesu ustavi se največkrat zgodi, da si poleg gorca omisli tudi specialko. To je povsem normalen razvoj. Malokatera bo preskočila evolucijski razvoj in meni nič tebi nič takoj osedlala…specialko.
Pri teh stavkih smo odgovorili tudi na vprašanje kdaj ženska rabi dirkalno kolo.

Najpomembnejše vprašanje sledi: Kakšno specialko potrebuje ženska?
Navodila za nakup ženske specialke?

Določite, ugotovite svoj proračun, ki ga namenjate za nakup specialke. Če namenjate manj kot tisoč evrov za specialko, potem boste izbirale med takimi, ki so narejene iz aluminija. S temi ni nič narobe, le cenejše so in malce težje so. Če namenite več kot tisoč evrov potem se lahko že spogledujete s specialkami, ki so narejene iz ogljikovih vlaken oz. karbona, kar je zadnji modni hit v kolesarstvu. Take specialke so nekoliko lažje, a tudi težje. Saj res! Specialka ni nuno, da je lahka zato, da jo boste lažje prinesle iz kleti ali nesle v tretje nadstropje bloka. Vožnja je nekoliko lahkotnejša z lažjim kolesom in seveda deležne boste zadnjega krika mode, kar tudi ni zanemarljivo. Če boste slučajno naletele na jeklene specialke boste še hitreje opazne, na primer tako kot, če greste na Krvavec smučat s sulicami. Saj vemo kake smuče so sulice? Če pa si boste slučajno omislili specialko iz titana pa se zna zgoditi, da pridete na časopisne naslovke kot Ženska, ki ve kaj hoče…in med kolesarskimi poznavalci vam ne bo zmanjkalo snubcev.

Odločite se za blagovno znamko kolesa. Da. Tako kot se odločate za kostimčke, parfume, avtomobilčke, čeveljčke, tako se morate pozanimati za blagovne znamke koles, ker ni vseeno, kaj boste spravile med stegna oziroma pod zadnjico. Zakaj je to pomembno? Zato, ker ne boste verjele, ampak v enaindvajsetem stoletju se še vedno dogaja, da ženskih specialk ne proizvajajo vsi proizvajalci koles. Nemogoče vendar resnično in feministke, prosim vas ne začnite nove vojne! Olajševalna okoliščina za Slovenke je ta, da boste težko našle blagovno znamko, ki se prodaja pri nas, ki ne bo imela ženske kolekcije. To je dobro vedeti, ker vam odpravi strah, ki ste ga mogoče doživele pri prejšnjem stavku.

Odpravite se v najbližjo kolesarsko prodajalno in povprašajte po ženski specialki. Če vas bo prodajalec pogledal začudeno, ne zapuščajte prizorišča v tistem momentu. Mogoče, ste najlepša stranka v teh kriznih časih, ki jih doživljajo prodajalci koles.

Prepustite se strokovnjakom v prodajalni, ki vas bodo hiteli meriti po dolgem in počez, da bi lažje ugotovili, kakšna številka kolesa odgovarja vašemu telescu. Potem, ko bo ugotovil velikost kolesa vam bo pokazal katalog iz katerega boste lahko izbrali model. Da. Na žalost je pri nas tako, da je zaloga ženskih specialk zelo revna. Niso krivi prodajalci, temveč bolj ženske idealne mere životca. Katalogi so zelo lični in ne bo vam težko izbrati. Vsa kolesa, ki jih prodajajo naši prodajalci so vrhunske kvalitete zato poslušajte svoje srce in ne pamet. To pomeni, da Polet priporoča, da izberete kolo, ki vam je na prvi pogled všeč in ne tisto, ki je najdražje in posledično najkvalitetnejše. Seveda, to velja za začetnice. Zakaj pravimo tako? Zato, ker kolo boste vozile ve in če vam ne bo všeč oziroma ne boste čutile ljubezni do bicikla se boste težko z njim pognale v kolesarske avanture. Tu vam lahko priporočamo, da so prodajalci preveč nagnjeni k moškem spolu, zato radi pozabijo, da ste ve nežnejšega spola in vam lepote vašega novega bicikla pomeni malenkostno več kot pa močnejšem spolu.

To je kar morate vedeti za začetek, ko ste se že odločile za nakup. Da pa bi vas prepričali kaj točno morate kupiti in zakaj se ženske specialke razlikujejo od moških pa morate brati naprej.

Ali so ženske specialka samo tržna niša ali so zares to drugačna kolesa?
Polet je za vas preveril ali so ženske specialke resnično bolj vozne za ženske ali je to samo tržna niša. Če se lotimo raziskave moramo najprej ugotoviti oziroma razložiti žensko »geometrijo« telesa, ki je vsekakor precej drugačna od moške. No, vsaj v velikem odstotku.
Vemo, da imajo ženske daljše noge in krajši trup. Vemo tudi, da imajo krajše roke in manjše dlani in zato tudi prste na dlaneh. Vemo seveda, da imajo tudi širšo medenico in izostren vid za estetiko. Torej, če to vemo, potem je normalno, da so se skozi kolesarsko zgodovino končno »rodile« ženske specialke!

Torej, če razumemo, da je žensko telo precej drugačno, kot moško potemtakem je normalno in logično, da ne morejo voziti moška kolesa, ki se pa prav tako zelo razlikujejo ravno v geometriji. Ženske specialke so kolesa, ki so specializirana za šport oziroma športno rekreacijo in ne za vožnjo do kavarne, prodajalne, službe… Športno kolo se rabi za daljše vožnje in zato mora biti telesu prilagodljivejše in prijaznejše, udobnejše. Ženske specialke so specifičnih geometrij. Prepoznamo jih na primer zaradi nižje in krajše cevi (to je tista, ki odlikuje moška kolesa oziroma ji rečemo »štanga«). Nižja so zato, ker so ženske še vedno v večih primerih nižje rasti kot moški in krajša zato, ker imajo krajši trup in s tem tudi roke ne sežejo tako daleč kot moške. Ker imajo ženske manjše dlani n krajše prste so že tako zakrivljena krmila še bolj zakrivljena zaradi tega, da so zavorno prestavne ročice bližje. Ker imajo ženske širšo medenico, so njihovi sedeži širši in krajši, da bi bila udobnost udobnejša. In na koncu je tu še vizualni efekt kajti vemo, da so ženskam v večini primerov ljubše drugačne barvne kombinacije kot pa moškim. Če se spuščamo še podrobneje ugotovimo, da imajo ženske specialke krajše gonilke in lažje prestavno razmerje.

Na kratko... Torej, mar kolesarstvo res postaja "babji" šport?

 

Naslovka: Granfondo magazine

 

';