Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kako lahko rekreativno plavamo?

Pri rekreativni plavalni vadbi lahko glede na naše znanje plavamo na različne načine. Pri tem razumemo izraz plavanje kot vse gibanje, pri katerem obvladujemo vodo z lastnimi silami in ki nam omogočajo varno premikanje v želeni smeri na vodni gladini ali pod njo.

»Žaba« in germanija za začetek

Gibalno najenostavnejše so preproste oblike plavanja, kot so žabje in pasje plavanje, mrtvak v hrbtnem položaju in mlinček. Izmed teh je za rekreativno vadbo najprimernejše žabje plavanje. Tako plavanje je podobno prsnemu, le da ne potapljamo glave. Obraz imamo ves čas plavanja nad gladino, kar nam omogoča nemoteno dihanje in dobro preglednost. Zaradi dvignjene glave je žabje plavanje manj sproščeno in manj učinkovito od prsnega. Mišice vratu so bolj obremenjene, hkrati je položaj na gladini manj uravnotežen, saj nam noge hitreje tonejo. Zato žabje plavanje ni najbolj varno in ga moramo z vadbo izpopolniti tudi s sproščenim izdihovanjem v vodo, torej s prsnim.

Korak naprej v plavalnem znanju so uporabne plavalne tehnike, kot so bočno, reševalni kravl, metulj in germanija. Slednja je za našo rekreativno vadbo najprimernejša, saj nam omogoča sproščeno plavanje daljših razdalj in aktivne odmore med intenzivnejšimi serijami. Pri germaniji namreč plavamo v hrbtnem položaju tako, da sočasno izvajamo soročne zaveslaje hrbtno in udarce prsno. Gibalno nekoliko zahtevnejša oblika je germanija z udarci hrbtno ali udarci delfin.

Germanija z udarci hrbtno

Germanija z udarci prsno

Zanimivo je tudi bočno, pri katerem smo v bočnem položaju, s spodnjo roko plavamo zaveslaje prsno, z zgornjo pa kravl. Med tem lahko udarjamo prsno ali kravl ali kombinirano.

Plavalne tehnike za resnejšo vzdržljivostno vadbo

Večina plavalnih rekreativcev verjetno preplava svojo vadbo v plavalnih tehnikah, kot so kravl, prsno in hrbtno. Delfin kot četrta plavalna tehnika je zaradi valovitega gibanja telesa in natančne usklajenosti udarcev, zaveslajev in gibanja glave, običajno tehnično prevelik zalogaj za rekreativno plavanje. Plavalne tehnike so sicer načini gibanja plavalčevega telesa, ki so opredeljeni s tekmovalnimi pravili. Vsaka od teh treh plavalnih tehnik ima svoje značilnosti, ki nekaterim rekreativcem bolj, drugim manj ustrezajo.

S prsnim se najlažje obdržimo na vodni gladini. Vendar sorazmerno dobro plovnost pri prsnem lahko izkoristimo le, če plavamo s potapljanjem glave in izdihovanjem v vodo. Za ekonomično plavanje prsnega je potrebno tudi daljše drsenje v iztegnjenem položaju po vsakem ciklu udarca in zaveslaja.

Kravl je najhitrejša plavalna tehnika. Če znamo pravilno vdihovati s sukanjem glave okoli vzdolžne osi in izdihovati v vodo, je kravl običajno najbolj ekonomično plavanje. Zato ga lahko plavamo tudi na daljše razdalje in je kot tak najprimernejši način plavanja za resnejšo rekreativno plavalno vadbo.

Hrbtno je zelo priporočljivo za plavalce, ki so slabše prilagojeni na vodo in se bojijo potapljati glavo. Pri tem plavanju imamo obraz nad vodno gladino, kar nam omogoča neovirano dihanje. Med hrbtnim moramo biti kar najbolj iztegnjeni, s čim bolj mirujočo glavo na vodni gladini. Slabost hrbtnega je slaba preglednost v smeri plavanja, kar povečuje možnost trčenj, zlasti v bolj obljudenih bazenih.

Ob plavalnih tehnikah so tudi vaje metodičnih postopkov za učenje in izpopolnjevanje teh primerni načini plavanja za rekreativno vadbo. V tem pogledu je vsaka naša plavalna vadba tudi učenje in izpopolnjevanje. Torej je lahko, ob telesni krepitvi in duševni sprostitvi, končni cilj naše vadbe tudi plavalni napredek do stopnje, ko bomo plavalne tehnike plavali sproščeno, lahkotno in ekonomično. Kako priplavamo do te stopnje? Kakšne so primerne vaje? Na kaj moramo biti pri njihovi izvedbi pozorni? Kako se sploh pravilno plava? Katere so najpogostejše napake in kako se jih odpravi? Več o vsem tem boste lahko našli v naših naslednjih člankih.

Nekaj iz skladnostnega plavanja za vadbo moči

Če s plavalnimi tehnikami nimamo težav, lahko rekreativno vadbo popestrimo tudi s plavanjem nekaterih osnovnih zaveslajev skladnostnega plavanja. Pri teh zaveslajih se premikamo po gladini v različnih položajih le s pomočjo orisovanja osmic s podlahtmi. Tako krepimo mišice rok in zaradi iztegnjenega položaja telesa tudi mišice trupa ter siceršnjo bolj vzdržljivostno plavalno vadbo dopolnimo z vadbo moči.

Pri zavesljaju jegulja plavamo na gladini v iztegnjenem, hrbtnem položaju. Priročene roke imamo v vseh sklepih nekoliko pokrčene, v zapestju upognjene. Z orisovanjem osmic oziroma posnemanjem brisanja prahu plavamo z glavo naprej.

V podobnem položaju plavamo tudi z zaveslaji polž. Z rokami v priročenju z dlanmi zajemamo vodo s krožnimi gibi v zapestju in tako plavamo z nogami naprej.

Najzahtevnejši med izbranimi zaveslaji je nekoliko preoblikovani zaveslaj torpedo. Plavamo ga na gladini v iztegnjenem, hrbtnem položaju. Vzročene roke imamo nekoliko pokrčene in v zapestju upognjene. Z iztegovanjem rok v komolcih plavamo z nogami naprej.

Bistvo je užitek!

Naša rekreativna vadba naj temelji na sproščenem in varnem gibanju v vodi. Zato je v bistvu vseeno, kako plavamo, pomembno je le, da pri tem uživamo. Torej da nas plavanje sprosti, osreči, uči, notranje zapolni, zabava in nam daje občutek varnosti.

';