Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

1,5 metra prosim!

Kolesarska sezona je na vrhuncu, enako velja za dvokolesa z motorje, motoriste. Avtomobilisti pa vprašajo: »A že spet bodo v napoto?« Kolesarji in motoristi moramo paziti, ker so avtomobilisti še vedno "živčni", ko nas zagledajo. Zato se jim moramo počasi in varno postaviti pred oči, v njihovo zavest in podzavest, vsakič, ko so za volanom. Spomladi je največ nesreč, v katerih sta udeležena avto in kolo ali avto in motorno kolo, kolo z motorjem … Vemo, zakaj. Zato, ker smo kolesarji in motoristi čez zimo izgubili občutek za balanco, vozniki avtomobilov pa so skoraj pozabili, da smo tudi mi na cestah, ker imamo v zimskem času kolesa in motorje parkirane v garažah. Vendar zdaj je poletje in na cesti so tudi tisti kolesarji, ki imajo v omari samo poletni dres.

V razvitejših evropskih državah se že nekaj mesecev kuha nov zakon, ki bo ukazoval, da mora med avtom ob prehitevanju kolesarja ali motorista biti najmanj 1,5 metra prostora! Angleži naj bi ga prvi sprejeli. In ob spremljanju njihovih medijev, ki pišejo na to temo, bi predvidel, da bo zakon z lahkoto sprejet. Verjetno je to zato, ker je tam kolesarstvo zadnjih pet let v res velikem porastu. Vse na novo grajene ceste ali ceste, ki se obnavljajo, so podrejene kolesarjem. Gre pravzaprav za nacionalni program, ki bo kolesarje in motoriste zaščitil kot kočevske medvede. Odkar se kuha ta zakon, opazujem, kakšno je stanje pri nas. Ker veliko kolesarim, lahko rečem, da je pri nas stanje še vedno v povojih.

To pomeni, da vozniki še vedno niso dojeli, da je kolesarjev vedno več in da imajo enake – če ne celo nekaj več pravic – kot avtomobilisti. V Evropski listini o varnosti v cestnem prometu piše: »Avto sme prehitevati, razen v izjemah, le po levi strani. Najprej mora voznik motornega vozila dati predpisani znak za prehitevanje (smerni kazalec) in nato na primerni bočni razdalji zapeljati na levo stran prehitevanega kolesa. Voznik motornega vozila kolesarja ne sme prehiteti, če smerno vozišče za vozila iz nasprotne smeri ni prosto v dolžini, ki je potrebna za varno prehitevanje.« Preprosto, kajne? In zdaj vas lepo prosim, da ko vozite avto, opazujete, kdo da smerni kazalec, ko prehiteva kolesarja, in kdo ga obide na razdalji enega in pol metra! V marcu je moj rezultat 189 prehitenih kolesarjev, 0 smernih kazalcev oziroma 189 smernih kazalcev, vendar so vsi moji! Prav nihče pred mano vozeči ni s smernim kazalcem nakazal, da bo prehitel kolesarja! Kaj šele, da bi ga obšel na razdalji enega in pol metra! Bolj ko je cesta prosta, ko ni nasproti vozečih vozil, bolj na tesno se prehiteva kolesarja ali motorista. Pri tem je treba povedati, da ga ni motorista, ki bi se držal prometnih znakov, ki omejujejo hitrost …

';