Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Zimske kolesarske avanture

Če ste bile lansko sezono zadovoljne s svojimi kolesarskimi kilometri in če ste uresničile vsaj nekaj postavljenih kolesarskih ciljev, je zdaj čas, da si postavite nove. Mogoče višje? Z vsako sezono namreč postajate na kolesu bolj izkušene, močnejše, zato si kar pogumno dovolite seči po zvezdah. Izzivi so lahko povsem osebni, lahko pa se dokažete na kakšni od rekreativnih kolesarskih prireditev, maratonov. Lahko si zadate, da boste prevozile Vršič in Mangart v enem kosu, se izkazale na maratonu Alpe ali pa na maratonu Franja postavile nov osebni rekord. Ne glede na to, kakšen je vaš cilj, je pot do njega enaka.

 

Januar? Preprosto, oblečete se in greste

Za začetek uresničevanja novih izzivov je januarja tako skrajni čas, da se spet spoprijateljite s svojim dvokolesnikom. Čeprav se vam zdi miselna povezava med mesecem februarjem in kolesom v glavi nemogoča, pa jo je tu in tam vendarle vredno (in potrebno) realizirati. Če je vreme ugodno, seveda. Kolesarjenje v zimskih mesecih je namreč izredno pomembno za nabiranje t. i. kolesarske baze. To obdobje ni namenjeno hitrostnemu kolesarjenju, ampak le vzdrževanju mišičnega spomina z nabiranjem lahkotnih kilometrov z visoko kadenco v prijetnem zimskem soncu. Vsi prevoženi kilometri v tem obdobju se vam bodo pozneje v sezoni še kako obrestovali.

Punce me večkrat sprašujejo, kako na kolo pri temperaturah pod 10 stopinj Celzija. Preprosto, oblečete se in greste. Če lahko pri teh ali še nižjih temperaturah tečete, hodite v hribe ali smučate, lahko greste tudi na kolo. Na kolesu ne boste vdihnile nič več mrzlega zraka kakor pri kakšnem drugem zimskem športu. Pri teh temperaturah je pomembno le, da se primerno oblečete. Materiali, iz katerih so narejena novodobna zimska kolesarska oblačila, pa so že tako kakovostni, da je strah pred mrazom na kolesu res odveč.

Pomembno ali kar osnovno pravilo je večplastno oblačenje. Tako lahko kakšno plast dodate ali odvzamete, če vas zebe ali vam je mogoče prevroče, ali pa na primer odprete ali zaprete zadrgo na majčki. Izredno pomembna je zunanja plast, najbolje se izkaže neprepihljiva (windstopper) jakna, ki bo poskrbela, da vas pri nižjih temperaturah ne bo niti prezeblo niti prepihalo. Pri zimskih kolesarskih hlačah težko zgrešite, dobrodošlo je, če so narejene iz toplejše tkanine in da imajo naramnice, da vas ne prepiha v ledvenem predelu. Zimske rokavice, galoše, kapa pod čelado in ruta (buff) čez usta pa so le pika v zimski garderobi.

Dve uri bosta dovolj

Seveda se boste na kolo odpravile, če bo sijalo sonce, ki vas bo grelo in ne boste kolesarile štiri ure po hribih in mrzlih dolinah. Do dve uri kolesarjenja pretežno po sončni ravnini bosta povsem dovolj, in lahko mi verjamete, da se v tem času vaše telo še ne bo imelo časa ohladiti, tudi če ste bolj zmrzljivi.

Ker pa je kolesarjenje na celini zaradi slabega vremena pozimi pogosto nemogoče, veliko kolesarjev, tako profesionalnih kot tudi ljubiteljskih, v tem času rado odleti na priljubljeno kolesarsko točko za nabiranje baze, na Kanarske otoke. Bodisi Gran Canario, Teneriffe ali Lanzarotte. Januarsko ali februarsko kolesarjenje na enem izmed teh otokov je vsekakor posebno doživetje. Zimske kolesarske počitnice pri prijetnih 20–25 stopinjah C. Ker pa je organizacija takšnega baznega kampa že cel projekt, se moramo zaradi službenih in drugih obveznosti večkrat zadovoljiti z alternativnimi kolesarskimi možnostmi, ki niso prav nič slabše. Za en dan se tako lahko zapeljete do obale, v Vipavsko dolino ali na Kras, vikend lahko preživite tudi v hrvaški Istri, ki je s prijetnimi temperaturami in razgibanim terenom prav tako idealna za zimsko kolesarjenje.

Samo da ste v naravi

Če na kolo zaradi vremenskih razmer in prenizkih temperatur res ni mogoče skočiti, je hoja v hribe najboljša alternativa zimskemu kolesarjenju, saj med hojo uporabljamo tako noge kot tudi srce in pljuča. Tako kot na kolesu. Takšna oblika rekreacije je posebej primerna tudi med tednom, ko lahko kljub kratkemu dnevu na bližnji hrib skočimo po službi. Z lučko na glavi, seveda! Ker je za povsem kakovosten trening za telo in dušo dovolj že ura hoje v hrib, je to še en plus, saj vam pohodniški podvig ne bo vzel preveč časa. Čez vikend pa si tu in tam lahko privoščite kakšno daljšo pohodniško avanturo. Ljubiteljice snega in nizkih temperatur seveda ne pozabite na vse druge radosti, ki jih ponuja zima. Odlična podpora kolesarjenju sta namreč tudi tek na smučeh in drsanje. Potem je tukaj še alpsko smučanje, turno smučanje in še in še.

Drage kolesarke, želim vam uspešen začetek leta in veliko užitkov na kolesu. Dovolite svojim sanjam prosto pot.

Da, če vam januarsko kolesarjenje "sede", potem ta tekst res spada v Dan mladosti...

';