Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Za boljše počutje. Pisana polica namigov in idej

Pred tekom, med tekom in po njem

S stopalom kroži po teniški žogici
Če bi se svojim nogam posvetili toliko, kot se posvečamo razvijanju tekaških čevljev, bi lahko tekali bosi. Naše noge so vrhunska konstrukcija: prestregajo pritiske, blažijo sunke in omogočajo prožno odskakovanje celega telesa. Navzlic temu so noge oziroma stopala tisti del telesa, ki mu posvečamo najmanj pozornosti. Nič čudnega, da imamo pri naravni uporabi često težave.

S stopali nekaj dvigni
Svinčnik ali krpo, ki jo nato zloži.

Tekaj po konicah prstov
To je vedno znova dobro za krepitev in za boljši odriv. Če so prstne mišice slabotne, se slabše odrivaš in tvoje težišče se med tekom pomakne nazaj.

Bos po makadamu
Če imaš vrt, si lahko na majhno površino nasuješ gramoza ter po tekanju hodiš po njem minuto ali dve. Tako krepiš svoja stopala in si privoščiš intenzivno in naravno masažo refleksnih con na stopalih.

Bos obteci igrišče
Na športnem igrišču teci nekaj krogov bos. To je dobro za stopala in ob tem se lahko posebno dobro učiš pravilnih gibov za tek. Če nisi vajen tekati bos, bo za začetek zadostoval en krog.

Poskakovanja
Smisel te vaje je, da ohranjaš buden občutek za odrivno točko. Poskakovanje je nekaj iz otroškega sveta: teci in vmes delaj korake. Poskakovanje je tako nekakšna mešanica teka, hoje in skakanja. Takšno gibanje je pretiravanje nenapornega tekalnega sloga: stegneš namreč noge in se narediš velikega, od tal se odrineš z močjo gležnja. Težišče je spredaj.
Poskakovanje je dobra vaja zlasti za učenje Sproščenega Teka. Vedno znova poskakuj, kajti vaja razteza tudi meča. In naj te vleče zlata nit.

Išči neravne poti
Najboljše je čez drn in strn. Ne išči samo ravnih poti. Tekalne proge, ki se nenehno spreminjajo, ti omogočajo zavesten stik s tlemi.
Tudi če tečeš po svojih običajnih progah, lahko vedno znova menjavaš teren, se vedeš torej ravno tako, kakor se običajno ne bi vedel. To je dobro za tvoja stopala in izboljšuje tvojo koordinacijo. Seveda moraš pri tem opazovati tla. Toda, prosim, samo z očmi – ne spreminjaj drže telesa, ne teci sključeno. To je tudi odgovor na vprašanje: asfalt – da ali ne? Menjavanje je za telo najboljše. Če bi tekal izključno po gozdnih tleh, prav tako ne bi bilo dobro.

Vrti kroglični ležaj
Pred pozdravom soncu stoje, z obema nogama na tleh, kroži s čim več sklepi. Najboljše je, če začneš z gležnji, potem kroži s koleni, boki, hrbtom, rameni, komolci in zapestji. Nato kroži z vsemi sklepi v nasprotno smer, tokrat od zgoraj navzdol.

Opletaj z nogami
Stoj na eni nogi, z roko se nekje oprimi in najprej opletaj naprej in nazaj z eno nogo, nato z drugo.

 

Inačica pozdravu sonca
Pozdrava soncu nikar ne imej za urni mehanizem, ki je točno določen do zadnje pičice. To ni bil nikoli. Vsekakor je smiselno, če vedno znova iščeš tudi inačice; tako preprečiš tudi, da bi te vaja začela dolgočasiti. Prvo, drugo in tretjo držo lahko ponoviš večkrat zaporedoma, preden se lotiš četrte, tretjo lahko opraviš dvakrat ali trikrat. Ali večkrat vdihneš in izdihneš, medtem ko si v drži gore. Ali pri skoraj vsaki drži vdihneš in izdihneš dvakrat. Ti primeri naj bi bili v spodbudo.

Pripravljeno po knjigi Sproščeni tek

 

';