Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Vitalni z jogo: Preženimo nespečnost

Nespečnost

Vadba joge in meditacije nam zagotovo lahko olajša oziroma reši težave z nespečnostjo. Poleg joge pomaga, če pred spanjem:

• ne jemo težko prebavljive hrane in ne jemo vsaj dve uri pred spanjem;
• popijemo skodelico toplega mleka z medom in nekaj datlji;
• ne gledamo poročil ali akcijskih filmov;
• si ne belimo glave z raznimi težavami;
• si vzamemo čas za meditacijo ali joga nidro za sproščanje;
• se dobro razgibamo, tako da bo telo prijetno utrujeno;
• si privoščimo obisk v savni;
• si vzamemo čas za kopel z eteričnimi olji (sivka, borovec, cipresa);
• se zmasiramo s toplim sezamovim oljem (ne kuhinjskim);
• vadimo jogo, vendar ne vadimo preveč aktivnih položajev;
• si na prste kanemo malo olja dišeče sivke ter si masiramo sence.

Položaj mostu

Ležimo na hrbtu in pokrčimo noge. Stopala postavimo na tla in jih raz-maknemo za širino bokov. Roke so sproščene ob telesu. Če želimo, se primemo za gležnje. Ob vdihu se počasi, vretence za vretencem, dvignemo v položaj mostu. Glava, ramena in prsti stopal so na tleh.
Glave ne obračamo, da si ne poškodujemo vratnih vretenc. Ob izdihu počasi položimo hrbet na tla in se vrnemo v izhodiščni položaj.

Delfin

Stojimo na vseh štirih kot za položaj mačke. Komolce položimo na tla pod ramena. Prsti so malo razmaknjeni in obrnjeni naprej. Ob vdihu izteg-nemo noge, ob izdihu pa pritisnemo pete proti tlom.
Dihamo globoko skozi nos in začu-timo razteg v hrbtenici in zadnji strani nog. Po nekaj vdihih in izdihih položimo kolena nazaj na tla ter se sprostimo v položaju otroka.

Plug

Ležimo na tleh. Noge so skupaj, roke pa ob telesu. Dlani so obrnjene proti tlom. Vdihnemo in dvignemo noge navzgor in čez glavo.
Ob izdihu položimo stopala na tla za seboj. Če želimo, prepletemo prste. Ob naslednjem vdihu dvignemo stopala od tal, ob izdihu pa postopoma spuščamo hrbet nazaj na tla. Ko je medenica na tleh, spustimo tudi noge in počivamo.

Meditacija

Sedimo sproščeno z zaprtimi očmi. Levo stopalo je obrnjeno proti desnemu stegnu. Desno stopalo naj obrnjeno navzgor počiva na levem stegnu. Lahko izberemo tudi obraten položaj, tako da je levo stopalo na desnem stegnu. Hrbet je raven. Dlani sta sproščeni na kolenih.

Čandra bedha pranajama – dih lune

Sedimo v udobnem položaju. Hrbet je raven. Leva dlan je sproščena na levem kolenu in obrnjena navzgor. S palcem desne roke zapiramo desno nosnico, z mezincem pa levo. Preostali trije prsti so pokrčeni v dlani.
Zapremo desno nosnico in vdihnemo skozi levo. Zapremo levo nosnico in izdihnemo skozi desno. Vajo nekajkrat ponovimo.

 

';