Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Vitalni z jogo: Položaji za meditacijo

Šele ko zmore biti človek brez premora osredotočen, lahko rečemo, da meditira. Med meditacijo poteka mišljenje v globljih plasteh zavesti. Prostor, ki ga zapolnjujejo misli, postane manjši. Ko nam začnejo misli uhajati, se osredotočimo na dihanje ali besedo aum. To nam odpre vrata v naslednjo fazo. Meditacija ni samo tehnika širjenja zavesti, ampak tudi življenjski recept za svobodo in moč v sedanjosti. Patandžali je opisal namen meditacije kot doseganje skladnosti s svojo bistveno in osnovno naravo.

Obstaja veliko različnih vrst meditacij. Pomen meditacije je zelo obsežen in je lahko namenjen vajam za zbranost, transcendenco, širjenju zavesti, pomirjanju duha, reduciranju misli, povezavi z višjimi silami, sproščanju in drugim želenim ciljem. Možne so meditacije s pomočjo glasbe ali zvokov, vodene meditacije, meditacije v tišini in še bi lahko naštevali. Pri meditaciji za zbranost se lahko osredotočimo na objekt, zvok, boga, dihanje, misli, naravo ali kaj drugega. Pomembno se je osredotočiti na eno točko in zbranost ohranjati na tisti točki. Po tej vaji se zbranost sprosti, začutita pa se prostornost in svoboda. Trenutno je zelo priljubljen tudi mindfulness. Mindfulness pomeni biti stoodstotno prisoten tukaj in zdaj. Je zmožnost sprejetja vsake situacije takšne, kot je.

Sedeči položaji za meditacijo:

Samasana

Sproščeno sedimo na tleh. Hrbet je raven. Pokrčimo desno koleno in približamo desno stopalo k levemu stegnu. Levo stopalo položimo pred desno, tako da gležnja ležita drug pred drugim. Dlani sta sproščeni na nogah in obrnjeni navzgor.

Sedeči položaj po turško

Sedimo udobno in z vzravnanim hrbtom. Če želimo, se prislonimo na steno. Nogi sta pokrčeni. Poskrbimo, da nam je v položaju udobno. Dlani sta obrnjeni navzdol ali navzgor.

Polovični lotos

Sedimo sproščeno in z vzravnanim hrbtom. Pokrčimo noge. Levo stopalo položimo na desno stegno, desno stopalo pa na tla pred levo nogo. Če želimo, držimo dlani v džnana mudri.

Džnana mudra

Palec in kazalec oblikujeta krog, preostali trije prsti pa so iztegnjeni ali rahlo pokrčeni in so skupaj. Dlani so lahko obrnjene navzgor ali navzdol. Džnana mudra izboljša zbranost ter ima poživljajoč učinek na telo in um.

Lotos

Sedimo sproščeno in hrbet imamo raven. Pokrčimo noge. Levo stopalo položimo na desno stegno, desno stopalo pa naslonimo na levo stegno. Dlani sta sproščeni na kolenih.

Pozitivni učinki meditacije:

1. Vadimo jo lahko kadarkoli.
2. Izboljša kakovost dihanja.
3. Znižuje krvni tlak.
4. Deluje sproščujoče na um in telo.
5. Pozitivno vpliva na krvni obtok.
6. Zmanjšuje možnost raznih strahov.
7. Izboljša in okrepi imunski sistem.
8. Povišuje vitalnost, energijo in moč.
9. Osredotoča nas na sedanjost.
10. Pomaga nam do boljših dosežkov.
11. Izboljšuje zbranost.
12. Sprošča živčni sistem.
13. Imamo več samozaupanja.
14. Večja produkcija serotonina.
15. Manj negativnosti.
16. Več kreativnih idej in energije.
17. Izboljša spomin.
18. Čustvena stabilnost.
19. Povišana intuicija.
20. Bolje znamo relativirati.

 

Članek je povzet po knjigi Joga za srečno in vitalno življenje  avtorice Maje Miklič. Knjiga je rezultat dolgoletnega učenja, raziskovanja, samozavedanja in redne vadbe. V njej boste našli vaje za vse dele telesa, opis meditacij in ostalih tehnik, ki vam bodo pripomogle k temu, da bo vaše življenje kakovostnejše. Gre za s fotografijami opremljeno predstavitev  joge in vsega, kar joga nudi (od filozofije do pomoči pri zdravstvenih težavah). Primerna je za začetnike in tiste, ki jih zanima več kot le telesna vadba. Najdete jo v slovenskih knjigarnah ali naročite na spletni strani www.yogasachi.com.

Foto: Michel Nieuwland in Miranda Senechal

';