Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Nenavadna hrana na maratonskih postankih

Okrepčevalne postaje med maratoni so izjemno pomemben del našega teka, tam se namreč hidriramo in pojemo ravno toliko, da dobimo dovolj energije za nadaljevanje poti. Po vsej verjetnosti boste na takšni postojanki naleteli na vodo, kakšno pijačo polno z elektroliti in nekaj prigrizkov, ki jih na normalen dan mirno lahko uvrstimo v kategorijo nezdrave hrane. Vseeno pa so te jedi ključnega pomena, predvsem takrat, ko naletimo na zid in ga kar nekaj kilometrov ne uspemo preskočiti.

Tekač Robert Lillegard in nutricionistka, upokojena triatlonka Lisa Dorfman sta s skupnimi močmi poiskala najbolj nenavadne jedi na okrepčevalnih postajah in jih potrdila za primerne ali pa zavrnila kot neprimerne.

Onigiri (lepljive riževe kroglice): Japonska

Dirka: Saroma Lake 100k Ultramaraton

Onigiri so originalne energijske tablice, ki so kompaktne in polne hitro prebavljivih ogljikovih hidratov. Riževe kroglice se pogosto znajdejo na meniju okrepčevalnih postaj predvsem na daljših razdaljah oziroma ultramaratonih, ko si telo prej želi ogljikovih hidratov kot pa maščobe, saj poskrbijo za hitrejšo energijo.

Da ali ne: Pojejte jo. Brez glutena in polna energije z okoli 180 kalorijami in 39 grami ogljikovih hidratov na kroglico. Navdušile so tudi enega največjih ultramaratoncev vseh časov Scotta Jureka.

Miniaturne dimljene klobasice: Nemčija, kajpak

Dirka: Hexenstieg Ultralauf

Tipično za Nemce, ki se še med tekom ne morejo upreti klobasicam, polnim energije - vključno z obilico maščobe.

Da ali ne: Nikakor ne jejte tega med tekom. Lisa Dorfman opozarja, da imajo nekateri tekači lahko prebavne motnje zaradi konzervansov, ki jih pogosto najdemo v dimljenih klobasicah, nekateri pa imajo lahko težave zaradi velike količine nasičenih maščob. Pet klobasic premore 14 gramov maščobe, več kot tretjino nasičenih. Če si zares želite klobasic, jih pojejte za nedeljsko kosilo.

Juha mochi (obara iz alg in riževih tortic): Japonska

Dirka: Saroma Lake 100K Ultramaraton

"Umami" je peti okus, takoj za sladkim, slanim, grenkim in kislim. Včasih ga opisujemo kot meseno bogatstvo okusov. Če bi umami iskali v uredništvu, bi ga našli v zrezku s krompirjem in kakšno fino gobovo ali paradižnikovo omako. Japonci pa imajo drugačen pogled na vse skupaj in umamiju se najbolj približa prav juha mochi iz alg in riža.

Da ali ne: Veliki da. Juha mochi je trojno tekaško zadovoljstvo: Voda, elektroliti, beljakovine, hitro prebavljivi ogljikovi hidrati in topel občutek v telesu. Nutricionistka Lisa Dorfman je tudi sama kar nekajkrat obiskala japonske tekaške prireditve in dejala: " Mochi je najboljša jed vseh časov!"

Piščančja obara: Kolumbija

Dirka: Chicamocha Run

Vroča juha z mehkimi koščki piščanca, čebule in krompirja, ki ji v Kolumbiji rečejo pollo sudado, naj bi bila odlična za ultramaratonce, saj predstavlja kombinacijo hidracije z ogljikovimi hidrati in beljakovinami.

Da ali ne: Odvisno. Tekači, ki niso preobčutljivi na čebulo in česen, bodo radi posegli po tej juhi. Za 21 ali 42 kilometrov pa je lahko juha pretežka: Raje jo pojejte po maratonu.

Sir Roquefort: Francija

Francoska klasika, modri sir, poln maščobe.

Da ali ne: Ne. Nasičene maščobe povzročajo prebavne motnje, teh pa si zares ne želite med tekom. Mlečni izdelki so primerni za regeneracijo tekača, zato so po teku dobri, a med tekom ... niti slučajno.

Rdeče vino: Francija

Race: Marathon du Medoc

Antioksidanti kot je resveratrol imajo pozitivne učinke na zdravje, kot preprečevanje vnetij in delno preprečevanje širjenja rakavih celic. Alkohol lahko izboljša prekrvavitev in zmanjša bolečino. A francoski organizatorji ga najbrž ne strežejo zato.

Da ali ne: Glejte ga, ampak ne dejte ga. Ti pozitivni učinki na zdravje so samo ob dolgoročni uporabi.Med vadbo nas alkohol dehidrira in omeji naše sposobnosti in rezultat. Pivo da, vino ne. Razen ob večerji.

';