Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Kako izboljšati svoje staro dirkalno kolo?

Ljudje radi puščamo lasten odtis na stvareh v svojem življenju. In če dodaš svoj odtis na svoje dirkalno cestno kolo, je to sijajno. Lahko je le tvoj podpis, lahko pa preprosto ustvariš boljši dirkalnik. In nadgradnja dirkalnega kolesa je vedno dobra ideja. Včasih že zgolj manjše spremembe pripeljejo do izrazitega izboljšanja!

Skoraj vsako cesto dirkalno kolo je mogoče spremeniti v še boljše cestno dirkalno kolo. Kolesa, ki jih kupimo v kolesarskih trgovinah, imajo vedno vsaj kakšen cenejši sestavni del, tako da je cena manjša. Zamenjava takih delov bo izboljšala vaše kolo, saj bo »novo« kolo lažje in/ali udobnejše. Zamenjava drugih delov je bolj osebna odločitev, pa naj bo to sprememba barve traku na krmilu ali tiste najbolj osebne stvari na kolesu, sedeža, jasno.

Morda s tem zapisom lahko pomagamo pri odločitvi, da boste svoje kolo srednje kakovosti spremenili v boljše kolo. Vendar pa: vse ima svoje prednosti, pa tudi kakšen stranski učinek, zadnje ponavadi pri ceni.

Nov trak za krmilo: 10–20 evrov

Najcenejši način, da bo vaše kolo videti boljše, je zamenjava traku na krmilu. Naj se vam malo odpelje, izberite novo barvo. To lahko povzroči, da bo vaše kolo videti kot novo. Če boste izbrali trak, na katerem se bodo vaše dlani odlično počutile, boste lahko izboljšali užitek v poganjanju. Povsem nov trak na krmilu lahko spodbudi celo najbolj izkušene poklicne kolesarje, da vozijo še več in hitreje.

Trak lahko enostavno zamenjate tudi sami. Začnite na koncu krmila in ga na levi strani navijajte v smeri urnega kazalca, na desni pa v nasprotni smeri. Sicer pa je postopek opisan na embalaži ali na spletu. Kakšen trak boste izbrali, je odvisno od vas. Kakšna barva in občutek pri oprijemu sta vam všeč?

 

Novi plašči: 30–60 evrov

Novi plašči lahko zelo izboljšajo vašo vožnjo. S kakovostnejšimi plašči je vožnja nežnejša, hitrejša, kolo je bolj obvladljivo. Pnevmatika, ki resnično zagotavlja kakovost in je lahka, vzdržljiva, se dobro vozi in je odporna proti prebitju, je model Continental GP 4000S II, ki stane 38 evrov. Druge podobno kakovostne pnevmatike so Vittoria Open Corsa (64–70 evrov), nova Vittoria Rubino Pro (42–45 evrov) in Schwalbe Ultremo (35–44 evrov). Seveda lahko zamenjate tudi zračnice s tistimi iz lateksa. Zračnice izboljšajo kakovost vožnje, vendar jih je treba večkrat napolniti. Kolesarsko pravilo je, da vzamemo tlačilko v roko pred vsako vožnjo.

 

Nove zavore: 85–130 evrov

Na kolesih v nižjem in srednjem cenovnem razredu proizvajalci pogosto zmanjšujejo stroške in ceno tako, da na kolo namestijo cenejše zavore, ki so težje in šibkejše, kot bi jih pričakovali glede na ceno kolesa. Če bi radi, da bi bilo vaše kolo nekoliko lažje in da bi tudi zavore bolje delovale, premislite o nakupu novih zavor. Če imate opremo Smihano, si kupite odlične zavore Ultegra (sprednjo in zadnjo), ki stanejo 130 evrov. Tudi Shimanova skupina 105 je podobno dobra, le da so te zavore malo težje, vendar stanejo 86 evrov.

 

Sedež: 80–150 evrov

Zamenjava sedeža je eno najpomembnejših dejanj, če želite izboljšati svoje kolo. Slab sedež se vam ne bo nikoli prilegal in nikoli se na njem ne boste dobro počutili. Izbira sedeža je seveda zelo osebna. Včasih je treba preskusiti veliko modelov, da najdeš pravega zase. V cenovnem razredu od 80 do 150 evrov je veliko dobrih modelov in več različnih oblik; najdeš tistega, ki ti je kos, če si vztrajen.

 

Krmila, krmilne in sedežne opore: 30–130 evrov

Da bi bilo kolo cenovno ugodno, proizvajalci kolesa nižjega cenovnega razreda opremijo z deli slabše kakovosti, kar pomeni predvsem, da so ti deli težki. Zamenjava krmila, krmilne opere (fajfe) in sedežne opore lahko zmanjša težo kolesa in poveča udobnost vožnje.

Najprej morate seveda pogledati, kakšne dele imate na kolesu. Če ne veste, kako dobri so, jih lahko stehtate, preden se boste odločili, ali se vam zamenjava splača.

Obročniki: 240–300 evrov

Tudi pri dražjih kolesih proizvajalci uporabljajo cenejše dele, da bi bili na trgu konkurenčni z ugodno ceno kolesa. Če se odločite zamenjati obe kolesi, je to lahko ena najboljših izboljšav. Zaradi kakovostnejšega para obročnikov bo vaše kolo veliko boljše. Kolo lahko postane bolj odzivno, lahko postanete hitrejši, še zlasti med vožnjo navkreber. Kolo, vredno 1000 evrov in z obročniki za 1000 evrov, se bo peljalo veliko bolje kakor kolo za 5000 evrov, ki ima obročnike za 200 evrov! Cene dobrih obročnikov gredo lahko precej više od 2000 evrov, seveda, če želite kakovosten par karbonskih obročev.

Namesto desetih 11 prestav: 500 evrov in več

Vaše kolo lahko spremenite, da ima namesto 10 po novem 11 prestav. Vendar za to potrebujete nove menjalnik, kaseto, verigo, zavorno-prestavne ročice in pletenice. Če imate opremo Shimano ali Sram, boste verjetno potrebovali novo zadnje kolo. To je drago. Morda je bolje zamenjati vso skupino opreme …

Za 700 evrov je mogoče dobiti set enajstredne opreme Ultegra, za 865 evrov pa Campagnolovo atehno 11 iz karbona. V resnici sprememba z 10 prestav na 11 ne prinaša velikega napredka, komaj kaj spremembe. Ali prednosti. Bolje je porabiti več denarja za nove obroče kakor za dve prestavi več. Če imate 10-redno opremo več kot pet let in je ponekod že načeta, je bolje zamenjati vso za novo 11-redno opremo.

Nov okvir: 800 do 1000 evrov za aluminij, karbon bo 1500 in več

Okvir kolesa lahko zamenjate za boljšega in lažjega. To je najdražja rešitev in tudi najmanj smiselna. Razen če imate poceni okvir s kakovostno opremo. Vendar je to malo verjetno. Vedeti je treba, da če iščete zgolj okvir, so navadno na voljo le dražji okvirji.

***

Če vaša oprema še vedno dobro deluje in je dobro vzdrževana, okvir pa je težak in star, potem je morda nakup novega okvirja smiselna odločitev. Vendar premislite, kakšen okvir si želite. Iščete manjšo težo, udobnost ali aerodinamiko? Izberite okvir, ki najbolj ustreza vašim željam. Prej pa dobro preračunajte, ali se vam splača, saj se lahko pokaže, da je ceneje oziroma gospodarneje kupiti novo kolo.

Sami se boste morali odločiti, kako boste nadgradili svoje kolo. Če se tega lotite – in lotite se –, zamenjajte vsaj nekaj z novim in boljšim. S kolesom je kot z ljubezenskim razmerjem: le spremembe prinesejo iskrice, da ljubezen cveti ...

';