Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Jogijski položaji za različne stopnje

Joga nas poveže z našim bistvom. Vsi smo edinstveni in to pride tudi pri jogi do izraza. Vsak človek se giblje po svoje. Najprej moramo biti zvesti sami sebi. Večina ljudi posveča vso pozornost samo telesu. Želijo si predvsem vitko, mlado in lepo telo. Pri jogi pa usmerjamo pozornost tudi na dihanje in um. Telo, dih in um so povezani med seboj. Kot dojenčki smo bili vsi v harmoniji z vsem in z jogo pridobivamo to stanje počasi nazaj. Joge se najprej učimo pod vodstvom izkušenega učitelja. Šele ko zagotovo pravilno izvajamo položaje, začnemo z lastno vadbo doma. Pred vadbo približno eno uro ne jemo ter vadimo v udobnih oblačilih in brez nakita. Nakit, ure in usnjeni pasovi ovirajo pretok energije.

Jogijska ura naj bi trajala nekje od 45 do 90 minut. Pri jogi je pomembno, da poslušamo predvsem sebe in svoje lastno telo. V položaju smo, dokler nam je ta še udoben.

ASHTAVAKRA ASANA ali Modri Aštavakra

Ashta pomeni osem, vakra pa deformacijo. Aštavakra je modri mož, razsvetljeni modrec iz svetih spisov. Rodil se je z osmimi deformacijami na telesu. Aštavakra je avtor Ashtavakra Gite. Beseda gita pomeni pesem. Položaj modrega Aštavakre je iz tretje serije aštanga joge.

Prijatelj, če je tvoj življenjski cilj osvoboditev, se izogibaj zapeljevanj materialnega sveta in neguj enostavnost, nesebičnost, sočutje, brezskrbnost in iskrenost. Ti nisi zemlja, voda, ogenj, zrak ali veter. Postani opazovalec vsega. To je prava pot do osvoboditve. (Ashtavakra Gita)

V sedečem položaju pokrčimo desno koleno in položimo desno roko pod desno nogo. Obe roki sta v širini ramen trdno na tleh. Desna noga je sproščena na zgornji desni roki. Pokrčimo tudi levo koleno. Pri gležnjih prekrižamo noge tako, da je levo stopalo pod desnim stopalom. Obe stopali sta aktivni, prsti stopal pa so usmerjeni navzgor. Ob vdihu dvignemo sedne kosti od tal. Z izdihom se z zgornjim delom telesa nagnemo malo naprej. Začutimo ravnotežje tega položaja. Noge iztegnemo v desno. Pokrčimo komolce in se spustimo malo nižje v položaj. Po nekaj vdihih in izdihih spet iztegnemo roke, pokrčimo noge in se usedemo na tla. Vajo ponovimo tudi v levo.

Položaj je nesomeren, zato predstavlja večji izziv. Za to vajo potrebujemo močne mišice rok, kot lahko vidite na spodnji fotografiji. Z vadbo tega položaja krepimo poleg rok tudi zapestja in trebušne mišice. Vaja izboljšuje ravnotežje in vztrajnost.

LOLASANA ali Gugalnica

Lol pomeni igranje, guganje ali visenje. Pri tem položaju pomaga, če znamo hrbet dobro zaokrožiti oziroma izbočiti. Noge so skupaj in so prekrižane. Gugalnica je vmesni položaj pri aštanga jogi.

Smo na vseh štirih. Boki so nad koleni, roke pa pod rameni. Razpremo prste in položimo dlani trdno na tla. Zaokrožimo hrbet in se z glavo nagnemo malo naprej. Prekrižamo stopala in spodvijemo prste. Z vdihom dvignemo sedne kosti od tal, z izdihom pa prenesemo ravnotežje iz stopal na dlani. Dvignemo desno in nato še levo stopalo od tal. Kolena so pokrčena.

Z lolasano krepimo mišice rok ter trebušne in hrbtne mišice. Tudi zapestja postajajo močnejša. Vaja izboljšuje prebavo, ravnotežje in odpira tretjo čakro. Lolasana ustvarja harmonijo med fizičnim telesom in čustvi.

VIPARITA SALABHASANA ali Obrnjena kobilica

Viparita pomeni obrnjen, salabha pa kobilica ali leteča žuželka. Leteče žuželke privlači svetloba. Kobilica je simbol mobilnosti, astralnih potovanj in potovanj skozi čas. Kobilice lahko zelo daleč skočijo, hodijo, letijo in plavajo.

Ležimo na trebuhu. Roke so iztegnjene ob telesu, dlani pa usmerjene proti tlom. Ramena in brada so na tleh. Ob vdihu dvignemo stopala od tal. Z izdihom pokrčimo kolena in popeljemo noge vedno višje. Stopala položimo na glavo in dihamo globoko skozi nos.

Položaj kobilice deluje zdravilno na organe v medenici. Krepi hrbtne in stegenske mišice ter zadnjico. S to vajo krepimo notranjo moč. Ker je medenica usmerjena navzgor, se s to vajo nižje vibracije transformirajo v višje. Energija se dvigne iz spodnjih čaker proti srčni in navzgor.

VRSCHIKASANA ali Škorpijon

Vrischika pomeni škorpijon. V astrologiji je škorpijon osmo znamenje. Nekateri mistiki pravijo, da je škorpijon simbol razširitve vesolja. Položaj spominja na držo škorpijona v napadu. Kadar je škorpijon v času pretepa v nevarnosti, se sam piči v glavo.

Smo na kolenih in komolcih. Komolca sta pod rameni na tleh. Podlakti so na tleh, prsti rok pa so prepleteni. Vdihnemo in iztegnemo noge. S stopali se sprehodimo proti glavi. Poskrbimo za stabilen položaj. Teža telesa je porazdeljena na podlakti, roke in komolce. Ob vdihu dvignemo noge nad glavo, ob izdihu pa popeljemo stopala proti glavi. Ko položimo stopala na glavo, nastane krog oziroma povezava nižjih in višjih energij.

Položaj odpira vse čakre spredaj in zadaj. Odpira prsni koš ter krepi ramenski obroč in roke. Škorpijon krepi tudi hrbtne mišice in naredi hrbtenico bolj gibljivo.

-

Besedilo je le odlomek iz knjige avtorice Maje Miklič, 300 jogijskih položajev za različne stopnje.

';