Spletna mesta Dela d.o.o., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si, micna.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Joga in tek: Zdrav slog življenja

Odlomek iz knjige Joga in tek avtorice Maje Miklič:

Zdravje

Mens sana in corpore sano pomeni zdrav duh v zdravem telesu. Zdravje je naše največje bogastvo. Pravijo, da do 40. leta zdravje uničujemo, po 40. pa si ga prizadevamo pridobiti nazaj. Ko v telesu pride do neravnovesja in blokad, je po navadi že prepozno. Preprečiti je bolje kot zdraviti, pravi ajurvedski pregovor. Ko nastopi bolezen, potrebujemo denar, čas in energijo, da jo odpravimo. Da bi ozdraveli, hodimo od enega do drugega zdravnika. Vse skupaj se nam zdi odveč. Veliko bolje je vlagati v zdravje, ko ga še imamo. Poskrbimo za redno gibanje, primerno in zdravo prehrano ter ravnotežje med delom in počitkom.

Prehrana

Zajtrk je najpomembnejši obrok. Ljudje so včasih mislili, da je obilen zajtrk najboljši. Tako so si športniki radi privoščili zajtrk z jajci, slanino in veliko kruha. Danes pa večina tekačev in jogijev prisega na zajtrk z žiti, oreščki, posušenim in svežim sadjem. Tudi sveži sokovi iz sadja in zelenjave so zelo okusni in priljubljeni.

Za zdrav imunski sistem je dobro jesti predvsem prehrano, bogato z vitamini A, C, D, E in B6. Priporočata se tudi železo in folna kislina. Namesto »umetnih« prigrizkov si raje privoščimo kos sadja ali zelenjave. Izogibajmo se vitaminskim napitkom in prehrani, ki vsebuje aditive, označene z E-številkami. Na krožniku naj bo predvsem naravna hrana.

Vitamin A je antioksidant in preprečuje okužbe. Najdemo ga v mlečnih izdelkih in ribah.
Vitamin C je pomemben za zdrav imunski sistem. Najdemo ga v agrumih in pšenični travi.
Vitamin D je za močne kosti in sklepe. S sončenjem dobimo veliko tega vitamina.
Vitamin E je za proizvodnjo rdečih krvničk. Najdemo ga v oreščkih in listnati zelenjavi.
Vitamin B6 je za rast. Najdemo ga v soji, banani in avokadu.
Železo je potrebno za tvorbo hemoglobina. Najdemo ga v stročnicah in suhem sadju.
Folna kislina – vitamin B11 je za dobro delovanje telesa. Najdemo ga v ribjem olju in polnozrnatih živilih.

Jejmo naravno in ne tistega, kar v zadnjih letih smatramo za hrano. (Michael Pollan)

Voda

Dve tretjini našega telesa sestavlja voda. Zato je pomembno, da pijemo veliko vode. Priporočeno je spiti od dva do tri litre vode na dan. Tekočino pridobivamo tudi s hrano. Iz telesa se izloča z uriniranjem, znojenjem in dihanjem. Zaradi pomanjkanja tekočine in izsušitve telesa se kri precej zgosti. Odpadne snovi se zaradi tega ne izločajo iz telesa. Voda je potrebna za transport, gradnjo novih celic in hlajenje telesa. Prav tako deluje očiščevalno na telo. Kot vse drugo v vidnem svetu, oddaja tudi voda določene vibracije, ki so odvisne od energije okolja. Ker je telo sestavljeno iz dveh tretjin vode, imajo vibracije okolja tudi na telo zelo velik vpliv. Če, na primer, držimo kozarec vode v rokah in hkrati pojemo mantro »aum«, bo ta voda imela očiščevalni učinek na nas.

Dr. Masaru Emoto je posnel fotografije več vodnih kristalov, ki so bili prej podvrženi različnim energijam in zvokom. Na podlagi tega je prišel do sklepa, da ima energija vode vpliv na obliko kristala. Najlepši so kristali, ki v sebi nosijo energijo ljubezni. Tudi snežni kristali imajo lepo obliko. Voda iz snega deluje očiščevalno na telo in napolni naše celice z zdravilno energijo.

Počitek

Pomembno je, da poslušamo svoje telo. Kadar smo utrujeni, imamo telesne poškodbe, glavobol, preveč stresa ali se ne počutimo dobro, si vzamemo počitek. Bolje je, da takrat počivamo, kot pa da se odpravimo na daljši tek. Namesto tega si privoščimo plavanje, kolesarjenje ali sprehod. Kadar imamo utrujene mišice, si privoščimo savno ali masažo. Aktivnost in sproščanje ter gibanje in počitek naj bosta v ravnovesju. Joga in tek naj ne postaneta vrsta odvisnosti. Kadarkoli smo nemirnega duha, si vzemimo nekaj časa za meditacijo. Umirimo um in začutimo notranji mir.

Prednosti meditacije za tekače so:

• notranji mir
• več energije
• znižuje krvni tlak
• izboljša prebavo
• boljša zbranost
• sprošča mišice
• boljša samopodoba
• večja samozavest

';